Teletreball

El teletreball està cada vegada més de moda i en alguns casos és necessari.

Hi ha qui veu el teletreball com una cosa tan exòtica com la física quàntica. Uns altres ho menyspreen o vilipendien creient que teletreballar et va a tornar boig. N’hi ha que anhelen teletreballar com a alternativa a un entorn de treball sorollós i ple de distraccions. Avui dia la tecnologia ens ofereix les millors eines per al teletreball.

En qualsevol cas, el teletreball és una cosa que cada vegada es practica més en determinats sectors. D’una banda, les empreses comencen a adonar-se que teletreballar no vol dir enviar als seus empleats a casa de vacances. És més, proves pilot donen bons resultats, tant en la productivitat dels que treballen en remot com en el seu bon estat d’ànim.

D’altra banda, la tecnologia facilita molt el teletreball. A les principals ciutats, les connexions a Internet de fibra òptica o connexions mòbils de gran velocitat ajuden a estar connectat a la xarxa constantment. A més, per un mòdic preu, qualsevol pot tenir un ordinador en condicions que et permeti treballar en qualsevol àmbit i el software disponible val per a tot: eines ofimàtiques, d’edició i disseny gràfic, programació i desenvolupament web i d’ apps, edició d’àudio i vídeo …

Eines per estar connectat

Per part de les empreses, sempre ha estat la principal excusa per impedir el teletreball. La idea sempre ha estat que estar a l’oficina et fa més accessible als teus companys i superiors. Però des que es va inventar el telèfon, només cal una trucada per contactar amb algú.

Eines conexió
Eines conexió

A més de la telefonia clàssica, comença a ser habitual estar comunicat mitjançant aplicacions de missatgeria instantània. N’hi ha per a tots els gustos.

Aquí us mostrem una sèrie de les millors eines per al teletreball que ens permet estar connectats:

Skype: va ser la primera a permetre trucades per veu i videotrucades en condicions. A més, permet parlar per xat.


Slack: s’ha convertit en un estàndard per startups i empreses en línia. Permet converses entre dues persones i grups, compartir enllaços i arxius i, fins i tot, videotrucades amb apps de tercers, com Zoom.


WhatsApp: no soc partidari d’usar WhatsApp com a eina de treball, però en la majoria d’ocasions, aquesta decisió no depèn de tu. Així que si no et queda una altra, pots utilitzar WhatsApp des del teu PC o Mac amb la seva versió d’escriptori.


Telegram: la millor alternativa a WhatsApp. Amb totes les seves funcions i moltes més que et facilitaran el teletreball. Compartir arxius, enviar àudios, parlar per text, àudio i veu, programar bots per automatitzar tasques …


Google Hangouts: una altra eina popular que serveix tant per a trucades d’àudio com videotrucades i missatges de text. Podràs parlar amb els teus companys en converses individuals o de grup.

Tampoc cal oblidar el clàssic correu electrònic. Però en aquest àmbit, normalment, ens ve donada l’eina des de la nostra empresa. Les dues opcions més populars són Outlook, en la versió d’escriptori, si bé l’opció en línia és cada vegada més completa. I Gmail, que des del navegador ens permet gestionar diversos comptes de correu electrònic. Com a alternatives d’escriptori per organitzar el teu correu, prova amb Thunderbird, Mailbird o eM Client, que combina clients de correu, llista de tasques, calendari i contactes.

Organització

Ja hem superat el primer escull. Igualment d’important és estar connectat amb els teus companys, clients i superiors com saber què has de fer en la teva jornada laboral en remot. Solucions per a organitzar-te hi ha moltes: calendaris, gestors de tasques, administradors de projectes… Anem a veure les millors eines per al teletreball que ens permeten estar organitzats.

Organització
Organització

Trello: si treballes en equip, que és el més probable, Trello és, possiblement, la millor app quant a facilitat d’ús i quantitat de funcions. Amb aquesta app podràs organitzar tasques, projectes, saber qui fa què i si va bé de temps … Pots usar-la des del navegador o usar-la en forma d’ app.

Asana: al costat de Trello, Asana és una de les apps de gestió de treball en equip més usada en empreses de tot tipus, especialment, de desenvolupament de solftware o llocs web. Resulta una mica més complexa però permet gestionar el treball per projectes i en una línia temporal.

Workflowy: a camí entre el gestor de tasques i l’organitzador de projectes, aquesta eina permet esmicolar projectes i tasques complexes en accions més petites i, llavors, prendre el control de tot el procés, saber quin percentatge has completat i què et falta per fer.

Google Calendar: el Calendari de Google segueix sent, després de diversos anys, l’opció més pràctica per gestionar les teves cites, esdeveniments i reunions individuals i d’equip. Compatible amb diferents dispositius i navegadors, podràs crear-te diversos calendaris, configurar avisos …

Ofimatica

Treballis en el que treballis és inevitable utilitzar de tant en tant fulls de càlcul i documents de text. De vegades, pot ser que caigui alguna presentació de diapositives, i cada vegada és més freqüent l’ús de diagrames i infografies. Algunes de les millors eines per al teletreball per Ofimàtica són:

Ofimática
Ofimática

Microsoft Office: no necessita presentacions. Per bé o per mal, és l’opció més triada en oficines de tot el món, per tant, probablement, et toqui teletreballar amb aquesta suite ofimàtica. Si el teu pressupost és limitat pots fer servir la versió en línia gratuïta, més simple però que cobreix les teves necessitats bàsiques. Si es tracta de treball per a l’empresa, és possible que puguem utilitzar OFFICE 365.

LibreOffice: l’alternativa gratuïta a l’Office. Un compendi d’eines per a crear documents, fulls de càlcul, diagrames, dibuixos, presentacions, bases de dades i un llarg etcètera. Compatible amb els documents d’Office.

Apple iWork: si fas servir macOS pots utilitzar també les apps d’ofimàtica d’Apple. El que abans es deia iWork i, ara, s’ofereix gratis per separat. Keynote per a presentacions, Numbers per fulls de càlcul i Pages per documents de text.

Google Drive: si et mous en l’ecosistema de Google, és inevitable que vulguis fer servir les seves eines ofimàtiques. Dins del que coneixem com Google Drive s’inclouen les apps Documents, Fulls de càlcul, Presentacions i moltes més. Funcionen des del teu navegador, s’integren amb l’emmagatzematge en línia de Google i amb altres de les seves apps i serveis.

Compartir documents

Encara pots enviar i rebre arxius i documents per correu electrònic o per missatgeria instantània, hi ha moltes formes d’intercanviar i compartir documents, especialment si són de certa grandària.

D’una banda, tenim serveis d’emmagatzematge en línia que ens permeten compartir carpetes i arxius concrets. Els més populars són Google Drive, Dropbox, Box o Teams.

Font: Hipertextual

Feu un comentari